معجزه‌ای به نام انجیر!
حرفه وطن

 

نام انجیر از زمان ما قبل تاریخ در اسطوره‌شناسی مردم ممالک مختلف ذکر شده است.
به گزارش عرش نیوز، در کتب مقدس یهودیان و نویسندگان قدیمی یونان و روم از آن نام برده شده و در قرآن نیز در سوره‌ای به نام انجیر خداوند به تین و زیتون قسم خورده چراکه درختانی هستند که میوه‌های آنها خواص غذایی کامل داشته، سهل‌الهضم بوده و خواص دارویی نیز دارند.
بقراط در چندین مورد انجیر را به عنوان ملین و مغذی نام برده و در بیماری‌های التهابی بدن آن را مفید دانسته است.

به گفته‌ی کارشناس تغذیه مرکز بهداشت ساوه انجیر تقویت‌کننده کبد است و مصرف آن سموم بدن را دفع می‌کند.

مینا اسدی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: انجیر میوه‌ای خوشمزه و مغذی و حاوی قند، پروتئین، چربی، مواد معدنی نظیر کلسیم، فسفر، آهن، روی و فلوئور و ویتامین‌های مختلف چون ویتامین A، E، C و ویتامین‌های گروه B است.

وی بیان کرد: در طب سنتی نیز انجیر را میوه‌ای با طبع گرم و تر و مناسب برای درد سینه، سرفه و بیماری سپرز( بیماری طحال) معرفی کرده‌ اما، در عین حال مصرف زیاد آنرا مضر دانسته‌اند. انجیر مخلوط با خرما، کشمش و عناب به چهار میوه نرم‌کننده سینه معروفند.

وی با بیان خواص دارویی این میوه بهشتی نیز گفت: گفته شده که انجیر تقویت‌کننده کبد است وبوی بد دهان را از بین می‌برد . انجیر تعرق بدن را زیاد می‌کند و برخی از سموم و مواد شیمیایی موجود در بدن با خوردن انجیر از بدن دفع می‌شوند.

به گفته این کارشناس تعذیه، انجیر ادرارآور است، یبوست را برطرف می‌کند و جوشانده انجیر خشک برای رفع سرماخورگی بسیار مفید است. انجیر دستگاه هاضمه را تقویت می‌کند و برای درمان سوء‌هاضمه مناسب است .

وی تصریح کرد: این میوه شیر مادر را افزایش می‌دهد و بدلیل اشتهاآور بودن و برخورداری از مقدار مناسب مواد مغذی مصرف انجیر برای کسانی که مایل به افزایش وزن هستند یا در دوره نقاهت بیماری بسر می‌برند گزینه مناسبی است.

اسدی خاطرنشان کرد: با وجود تمام خواص ذکر شده باید توجه داشت که مصرف زیاد این میوه تولید نفخ شکم و اسهال کرده و نیز برای بیماری چشم نیز مصرف آن توصیه نمی‌شود. از طرفی به دلیل میزان بالای قند موجود در انجیر، این میوه برای مبتلایان به بیماری دیابت مناسب نیست و در صورت تمایل بیش از دو عدد در روز نباید مصرف شود.

میزان قند موجود در انجیر خشک ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از تازه آن است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: طب سنتی ، نکات طب سنتی ، بهداشت ، بیماری و واکسن ، دارو ، ،

نوشته شده در پنج شنبه 21 شهريور 1393ساعت 12:40 توسط عیسی میرداروطن|



      قالب ساز آنلاین